روزنامه سندی گاردین لیست رسانه‌های که برای تضعیف ا.ا کار می‌کنند را فاش کرده است

روزنامه سندی گاردین لیست رسانه‌های که برای تضعیف ا.ا کار می‌کنند را فاش کرده است افغانستان
رسانه ها

یک تحقیق تازه نشان داده است، که شماری از رسانه‌ها با نشر اطلاعات نادرست در مورد افغانستان در پی بی ثبات کردن این کشور و در تلاش به قدرت رسیدن قدرت‌های غربی در افغانستان هستند.

روزنامۀ سندی گاردین در یک تحقیق از رسانه‌های چون اطلاعات‌روز، هشت صبح، رادیو آزادی، رادیو آشنا، تلویزیون افغانستان انترنشنل، کابل پرس، آمو نیوز و آماج نیوز بطور مشخص نام برده است که در تلاش تفرقه افگنی در افغانستان هستند.

گزارش این رسانه هندی نشان می‌دهد که رسانه‌های یاد شده در پی دامن زدن به اختلافات قومی در افغانستان هستند و بطور مشکوک از سازمان‌های خارجی حمایت مالی دریافت می‌کنند.

در بخش گزارش چند صفحه‌ای این روزنامه معتبر هندی آمده، که این رسانه‌ها اغلب از بیرون افغانستان فعالیت می‌کنند و با نشر اطلاعات و اخبار نادرست در تلاش تضعیف امارت اسلامی، بی ثبات کردن افغانستان و دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی در افغانستان هستند.

گاردین گفته روزنامه هشت صبح که اکنون از ایران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد در هماهنگی نزدیک با عناصر درون آژانس‌های اطلاعاتی ایرانی عمل می‌کند.

در گزارش آمده که تلویزیون افغانستان انترنشنل که از لندن و واشنگتن فعالیت می‌کند به‌طور مشکوک توسط یک کشور مهم خلیج فارس تمویل مالی می‌شود.

این روزنامه در مورد رادیو آزادی نیز گفته که این رادیو به‌عنوان ابزاری برای گسترش تفرقه افگنی و برنامه‌های ضد دولت کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی آمریکا تمویل مالی می‌شود.

این گزارش تحقیقی فاش کرده است، رادیو آشنا، که بخشی از صدای آمریکا است تحت هدایت وزارت امور خارجه آمریکا برای هدف سیاسی خاصی عمل می‌کند.

تړلي موضوعات